در مورد IELTS و WOK & HOLIDAY VISA
ای خدا خسته شدم از بس چیزای ضد و نقیض میبینم و میخونم و میشنوم. ای کاش
این وزارت کار تکلیف رو روشن میکرد و درست میگفت که این کاریابیها چه غلطی
باید بکنند , هرکی یچیزی میگه . البته این خر تو خری همه جای دنیا هست و کاری با دولت
محترم و مکرم و معظم جمهوری اسلامی که اسلام ناب محمدی اداره کاررو بعهده داره نداره.
یکسری مطالب مفید تواین وبلاگ خوندم که عینا" منتقل میکنم تو ابن پست .
البته با اجازه نویسندش.
چند توصیه مهم در مورد IELTS و WOK & HOLIDAY VISA
1-پایه زبان آموزی لغت است و یکی از کلیدهای موفقیت در زبان داشتن دامنه لغت زیاد است .و اما لغت متاسفانه خیلی فرا ر است و بهترین روش بعد از مدتی تجربه به نظر من هر زبان آموزی باید در ابتدا یک جعبه جی 5 ویا ارزانتر از آن یک جعبه لایتنر را بگیرد .این یک وسیله مهم و واجب در دور کردن لغت است .
۲- خواندن کتابهای
ielts cambrige 1....5 ,101 , 404 , 405 , focus ielts , test speaking for ielts 2
جهت آشنا شدن با این آزمون بسیار مفید است.۳- مراکزآزمون IELTS در سراسر دنیا نمره" listening , reading "
را بر اساس کلید سوالات میدهنداما در مورد "speaking , writing" . نمره میتوان گفت جای اعمال سلیقه وجود دارد.آمارها نشان میدهد امتحان دادن در مرکز IELTS استرالیا معمولا یک نمره از جاهای دیگردر مورد دو مهارت آخر بالاتر است.سایت این مرکزwww.ieltstehran.com
با شماره 88725427 و 88725428واقع در میدان آرژانتین تهران می باشد.ثبت نام : بیشتر مراکز ثبت نام در شهرستانها مدارک را برای کاریابی آقای امینی در تهران پست می کنند و ایشان کارهای ثبت نام را انجام می دهند در مورد هزینه اقای امینی بابت هر ثبت نام صدو بیست هزار تومان پرداخت مینمایدواز شما صدو سی هزار تومان میگیرد(تابستان هشتادو پنج ) و معمولا اولین نفری که از نتایج با خبر است ایشان است شماره آقای امینی09122505076
نکته منفی مرکزIELTSاسترالیا در مورد منشی این دفتر است.متاسفانه این خانم را حس ریاست بد جوری گرفته و فکر میکند که سفیر استرالیا در ایران است اما بهتره این خانم را تحمل کنید .چون او می تواند آینه رفتار هر یک از ما ایرانیان باشد.! !
4- در مورد مدارک ویزایWORK & HOLIDAYسخترین آن مدرک تحصیلی وتاییدیه بانکی است .در مورد مدرک تحصیلی باید اصل آن باشد که دانشگاهای دولتی معمولا با گرفتن کپی کارت پایان خدمت ،تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویان ، و نامه پایان تعهد انجام کار در ایران بعد از خدمت آن را تحویل می دهندبعد از آن باید اصل مدرک را حتما با نامه نحوه انجام تعهد خدمت که سابقه کارتان را بعداز مدرک و خدمت نوشته را بایدبه تهران میدان صنعت خیابان خرودین وزارت علوم قسمت تایید مدارک داخلی برده و تایید کنید. و اما در مورد تاییدیه بانکی حتما یک حساب پس انداز سیبا بانک ملی افتتاح کنید .معمولا فرم تاییدیه انگلیسی بعد 48یا 72ساعت میرسه اما رییس بانک از تحویل فوری آن ممانعت میکنند.در ضمن به محض اینکه تاییدیه بانکی را گرفتید میتوانید پول را از حساب خارج کنید.چون دفترجه را نیز باید با مدارک دیگر تحویل سفارت دهید می توانید به بانک مراجعه وبعلت گم شدن دفترچه المثنی دریافت و با آن پول را بردارید اما حساب را تا آمدن ویزا نبندید
5-مدارک بعد از اینکه تحویل کاریابی شد به وزارت کار تهران آقای عباسی 64492491 و یا 64499 داخلی (اعزام نیروی کار به خارج)ارسال میشه آنها بعد از بررسی به سفارت استرالیا قسمت ویزای WORK &HOLIDAY.خانم خواجه طوریان ارسال می کنند از زمانی که مدرک به سفارت برسه وتشکیل پرونده داده بشه بطور معمول یک ماه بعد ویزا میآید(حواستتون باشه ویزادر نامه یا دفترچه جداگانه ایی نیست بلکه یک صفحه از پاسپورت است که در آن مشخصات ویزا قید شده است )
خانم خواجه طوریان اگر سر کیف باشه جوابتان را تلفنی میدهد و میتوانید مراحل انجام کار ویزایتان را جویا شوید . شماره خانم خواجه طوریاندر تهران 88724456 بعد از این شماره که منشی تلفنی جواب داد بلافاصله شماره173 را بگیرید.
راستی مدارک پزشکی معمولا بعد از 5 روز از رفتن مدارک به سفارت می آید و آزمایش اعتیاد وسیگار و الکل جزء آنها نیست بلکه بیشتر روی هپاتیت و ایدز و آسم حساسند
6-هزینه گرفتن ویزایWORK &HOLIDAYتوسط کاریابی۱۰00$ آمریکا میباشد و معمولا 300$هنگام قرارداد بستن و ما بقی را هنگام تحویل ویزا میپردازید نه زودتردر ضمن کاریابی با همین هزینه 30جلسه کلاس زبان رایگان که هر کلاس هم بیشتر از 5 نفر نباشد را به شما خدمات میدهدکه رایگان است.واما اگر کاریابی پیشنهاد عقد قرار داد برای خانه ،غذا وکار را در استرالیا کرد صراحتا آن را رد کنید این نوع قراردادها فقط تیغ زدن است چون وقتی که شما وارد استرالیا شدید می توانید تا پیدا شدن خانه در هتسل با روزی 20$استرالیا اقامت بمانید.و اگر بخواهد کار غیر مرتبت هم پیدا کند خودتان راحتتر آنجا پیدا می کنید.
این گزینه آخری رو یکمی سخت میشه هزمش کرد خیلی دور از واقعیته ۲۰ دلار تو ایران هم هتل نمیدن!