پشیمانم!

کاش اینکار رو نکرده بودم کاش یکمی چشمام رو باز کرده بودم کاش به عاقبت کارم فکر کرده بودم کاش عجله نکرده بودم کاش..................

 

وقتی 2-3 سال پیش موقع اومدن به استرالیا دلار رو خریدم 790 تومن همون موفع هم گرون شده بود و هی با خودم میگفتم اینم از شانس من . سال اول کارم یکمی دلار پس انداز کردم و تبدیل کردم به ریال هر دلار 850 - 900 تومن و خوشحال بودم که حالا دلار گرون شده و من نفع بردم!

 

الان دلار استرالیا رسیده به مرز 1800 تومن و من به شدت پشیمانم , کاش نگهشون داشته بودم ):

بیچاره اونهای که الان میخوان بیان.

سلام دوباره از استرالیا!

یک ماه مرخصی داشتم گفتم برم یه سر به خانواده و دوستو آشنا بزنم ........یک ماه شد بیشتر سه ماه .

ازدواج کردم!


3 روزه که برگشتم , رسیدم خونه همه جا رو تار عنکبوت گرفته بود . ماشینم روشن نمیشد باطریش خوابیده بود ولی تو ذهنم انگار که دیروز بود رفتم ایران . تو این مدت خیلی درگیر قضیه ازدواج شدم و اصلا نشد اون کارهایی که باید انجام بدم رو سرو سامون بدم ولی خوشحالم که کار مهم دیگه تو زندگیم انجام دادم. 


اینجا رو دوست دارم . دلم برای آب و هوای سیدنی و خونه ای که توش زندگی میکنم تنگ شده بود . تو ایران خیلی حرص خوردم , تغییرات زیادی اونجا دیدم ولی هنوز خیلی مونده که بتونن ثبات و آرامشی که اینجا هست رو مردم اونجا داشته باشن .  روندن تو استرالیا خیلی با آرامش با نظم و بدون استرس و کاملا بر عکسش تو ایران. اصلا قوانین و چراغهای راهنما و علامتها همه یه جورایی ایراد دارن خیلی هم نمیشه تقصیر رو گردن مردم انداخت .  برای یه مهاجر چند جا کار اداری و بانکی که تو ایران بره کافیه که از کاری که کرده و زحمتی که کشیده که به اینجا بیاد پشیمون نباشه. نمیگم که اینجا هیچ ایرادی نداره ولی مسلم خیلی بهتره ایرانه , اینجا شما یه کار خوب و بدون استرس داشته باشی و سلامتی هم داشته باشی کاملا احساس خوشحالی و خوشبختی میکنی ولی تو ایران پولت که از پارو بالا بره باز میشینی تو ماشین اخرین مدلت میخوای یه سفر درونشهری یا بیرون شهری بری یا یه کار ساده اداری انجام بدی اعصابت میریزه بهم.

 

میدونم بعضیها از بعضی حرفای من خوششون نمیاد و نظر خصوصی میگذارن و فحش میدن این هم از حسودیشونه ولی من نظرم اینه هرکس خوشش نمیاد به این وبلاگ سر نزنه لطفا . 


دوستان عزیز من قبلا تو وبلاگ اشاره کردم که پیغام خصوصی نگذارید, بی جواب میمونه . اگر سوالی دارید که نمیخواید کسی بخونه ایمیل کنید تا جواب بدم .   





سلام از ایران!

سلام ؛ چند هفته ای  هست که برگشتم ایران . راستش هرچی فکر کردم دیدم استرالیا فایده نداره بیخود اینهمه وقت و پول براش گذاشتم که چی؟ اونجا هم پر از مشکلات جور وا جوره...................باور کنید راست نمیگم!


بعد از یکسال و نیم اومدم سری به خانواده و دوست و آشنا بزنم . اولین چیزی که برام خیلی عجیب بود افزایش باور نکردنی قیمتها بود بعدش هم رانندگی دیوانه وار مردم تو خیابونها . البته همیشه همینطور رانندگی میکردند ولی این رو کسی که مدتی بیرون از ایران و تو یک کشور قانون مدار زندگی نکرده باشه متوجه نمیشه . مورد بعدی حضور گسترده پلیس و نیروهای امنیتی در سراسر مملکت اسلامی بود . تو این مدت چندتا شهر رو رفتم و همه جا حتی تو جاده های بین شهری هرجا که فکرش رو بکنید برادران و خواهران نیروی انتظامی حضور داشتند . نمیدونم که اینطوری خوبه با بده؟! آخه تو استرالیا پلیس خیلی کم تو خیابونها دیده میشه ؛ اصلا تا زنگ نزنی بهشون بیان نمیتونی پلیس ببینی! شاید اونجا اهمیتی به نظم خیابونها و امنیت مردم داده نمیشه!!!


وخیلی از مواره دیگه از برخورد متصدیان بانکها تا فروشندها و..........همه برام تازگی داشت . خیلیهاشو یادم رفته بود.


بلیط برگشت هنوز نگرفتم ولی زیاد نمیمونم  چند روز دیگه مهمان اصفهان زیبا! هستم و برمیگردم سیدنی.

عذر خواهی

سلام به همه خوانندگان گرامی وبلاگ گرد و خاک گرفته کار در استرالیا . خیلی دلم میخواست که این وبلاگ رو سرپا نگه دارم و مطالب مفید و اونچه که برای خودم پیش اومده رو بنویسم ولی متاسفانه مدتی هست که مرتبا در کمبود شدید وقت بسر میبرم . بخصوص اینکه دلم میخواست چندتا پست مفصل در مورد کاریابی بنویسم و راهی رو که خودم رفتم براتون باز گو کنم ولی از اونجا که دلم میخواد مطلب کامل و بدرد بخور باشه ونه مثل خیلی از سایتهای دیگه که مطالب تکراری و نه چندان کامل رو مینویسن،هنوز فرصتی برای این کار پیدا نکردم . بعضی از دوستان هم واقعا لطف دارن و مثل آدمهای طلبکار با گذاشتن کامنتهای تند و یا ایمیلهای پر از ناسزا که چرا فلان شدی رفتی اونجا مثل بقیه شدی و خیرت به کسی نمیرسه و اینچنین حرفهای انگیزه بر انگیز باعث شدن که رغبت من به ادامه نوشتن هم کم بشه .

از دوستانی که کامنت گذاشتن و سوال پرسیدن و من جوابشون رو ندادم خیلی عذر میخوام . قصد بی اعتنایی نداشتم ولی مدتی هست که واقعا بهم ریختم و فرصت نشده . قبلا هم گفتم که کامنت خصوصی نگذارید و سوال بپرسد, من فقط به ایمیل و کامنتهایی که معمولی هست و قابل پاسخگویی در خود سیستم بلاگفا هست جواب میتونم بدم . اگر در پست قبلی سوالی پرسیدید جوابشو در پایین سوالتون دادم.

تا بعد

 

سال نو مبارک

عطر نرگس، رقص باد. نغمه شوق پرستوهای شاد.خلوت گرم کبوتران مست

.نرم نرمک میرسد اینک بهار.خوش به حال روزگار.سال نو مبارک

 

مناسبت گردش سال با آمدن بهار خیلی مناسبت شایسته ای هست و دستش درد نکنه هر کس که سنگ بنای این دگرگونی رو بنا گذاشت . امسال اولین سالی هست که دور از خانواده و دور از آب و خاک وطن هستم و یک جورایی دلم خیلی برای عید ایران تنگ شده . آهای شما هایی که در ایران هستید و هنوز میتونید عطر نرگس، رقص باد،نغمه شوق پرستوهای شاد رو حس کنید و بشنوید ، تا میتونید از این لحظه ها لذت ببرید که بعدا معلوم نیست کی فرصتی پیش بیاد.

سالی شاد در پیش رو داشته باشد.

"If a man is called to be a streetsweeper
he should sweep streets even as Michelangelo painted
or Beethoven composed music, or Shakespeare wrote poetry
He should sweep streets so well that all the hosts
of heaven and earth will pause to say
here lived a great streetsweeper who did his job well"


- Martin Luther King -

مطلب بالا تقدیم به دوستانی که اهل هوله رفتن هستند .


یوقت پانشید برید استرالیا با این ویزای کار از زیر کار در برید ! خدا وکیلی نذارید اونجا مثل اینجا  خراب بشه تا منم بیام  ////////// بهتون بر نخوره با شما نبودم شما که کارتون درسته ، بعضیها ذاتا" آدمهای از زیر کار در رو و مفتخوری هستند . نمیدونم تو استرالیا وضعیت چطوریه ، دوستان نظر بدند لطفا"""""""""""""""""""""""""""""""""""""

مقصود از این وبلاگ

این روزها با توجه به تبلیغاتی که برای ویزای کار در استرالیا میشه , دور از انتظار نیست که کلاهبرداریهایی هم صورت بگیره . تعداد مراکزی که خدمات این کار رو ارائه میدند کم نیست هر کدوم هم برا خودشون سازی میزنند . یکی میگه هزینش سه هزار دلار میشه یکی میگه چهارهزار یکی میگه هزار دلار بدون خدمات پس از فروش ! تازه وقتی میری پای قرارداد می بینی که
( ببخشیدا) زکی ! این که همش بنفع کاریابیه
.
در مورد خود ویزا هم که اطلاعات کاملی نمیدن . اطلاعات مشخصی در خود سایت اداره مهاجرت وجود داره که میگه این نوع ویزا حداکثر یکساله هست ولی بعضی از این کاریابیها قول سه ساله با ضمانت کار میدن ؛ خلاصه اینکه چون من خودم قصد دارم با این ویزا اقدام کنم ( علی رغم محدودیت هایی که داره ) دیدم بهتره یک جایی هم باشه که تموم افرادی که بنوعی درگیر اینکارن , اطلاعاتشون روبه اشتراک بذارند
.
من نمیدونم که چرا تا حالا هرچی وبلاگ در زمینه استرالیا درست شده همه مهاجرتی هستن ؟ پس اینایی که با ویزای کار میرن کجاند؟ بابا ماشاالله به اینهمه وبلاگ نویس مقیم استرالیا , یعنی یکی نیست که با ویزای کار رفته باشه و اطلاعاتی داشته باشه که به ما حال بده من اینجا از تمام عزیزانی که در گیر ویزای کار و تعطیلات هستن خواهش میکنم هر گونه اطلاعات بدرد بخوری که در این زمینه دارند بوسیله نوشت در کامنت دونی , در اختیار بقیه بذارند . من میتونم نوشته هاشون رو در خود صفحه اصلی وبلاگ قرار بدم تا همه استفاده کنند
.
اون عزیزانی هم که من چند وقته وبلاگهاشون رو میخونم و واقعا" دستشون درد نکنه از جمله این آقا بهرام گل و حامد و شیوا و غزل و بقیه که لینکشون این بغل هست ، خواهش میکنم همکاری کنند و آدرس این وبلاگ رو در سایتشون قراربدن تا همه خبر دار بشن